16 Haziran 2015 Salı

ŞEYMA'NIN GÜNLÜĞÜ: YAŞASIN ŞANSLI 10!



Çok Sevgili Günlük;

Biliyorsun şans oyunları konusunda süper kararsızım. Bazen içime dolan ilâhi bir duyguyla, sıradan hepsini oynuyorum, hatta yetinmeyip bir de piyango bileti alıyorum.

Bu gibi günlerde kendimi son derece şanslı hissediyorum, hatta ayaklarım da hafif yerden kesik oluyor.

Sonra da haftalarca aklıma bir kolon bile oynamak gelmiyor. Her iki durum arasındaki farkın neden kaynaklandığını henüz anlayabilmiş değilim. Şu ana kadar değil büyük, orta boy bir ikramiye bile tutturmuş da değilim ayrıca.

Tüm oyunlardan vazgeçip, tutturma ihtimalim olmadığına kanaat getirdiğim kimi günlerde aklıma şu meşhur fıkra geliyor:
Adamın birisi bütün ömrünü yoksulluk ve sefalet içinde geçirmiş. Umutsuzluğunun en tepe yaptığı zamanlarda da Allah'a yalvarırmış: "Ey büyük Allah'ım, bana piyangodan büyük ikramiye nasip et, n'olursun!"
1-3-5 en sonunda yine böyle yalvarırken, bir gün yukarıdan bir ses gürlemiş: "Nasip olacak, olacak da, git de bir bilet al be Allah'ın kulu."

E tabi derhal kendimi bir yerlerden bilet alırken buluyorum, o sırada kulaklarımda da güleç bir kadın sesi çınlıyor: "Bana çıkmaz demeyin, şansınızı deneyin!"

Yine benzer bir halet-i ruhiye içindeyken geçenlerde on numara oynadım. Tüm oyunlar içinde bu on numaraya  son derece gıcık olduğumu da belirtmeliyim, zira bu güne kadar oynadığım kuponların hiçbirinde aynı kolonda üç rakamın bir araya gelmişliği yok, oysa ki en küçük ikramiye için en az altı rakam yanyana dizilmeli.

Neyse işte, bu hafta hiç beklemediğim bir şey oldu ve oynadığım kupon para kazandı! Hem de nasıl?
Kupondaki iki kolona tek bir rakam bile isabet etmemiş. Düşünün; 22 rakamdan bir tanesi bile tutmamış, üstelik de bir değil iki kolon böyle. Vallahi kendimi büyük ikramiye kazanmış kadar mutlu hissettim.

Aynı kuponda iki kolona büyük ikramiye isabet etme ihtimalinin, aynı kuponda iki kolonda sıfır çekme ihtimaliyle denk (artık kaç milyonda birse) olduğunu sanıyorum.

Bu düşünce beni daha da bir heyecanlandırdı. Kendimi büyük ikramiye kazananlar kadar şanslı hissetmeye başladım.

Çok Sevgili Günlük; 
artık eminim ki bundan sonraki büyük ikramiye sahibi benim!

Yaşasın şanslı on!

sonra ki bölüm: EVDE FARE VAR

Hiç yorum yok: