30 Haziran 2015 Salı

ŞEYMA'NIN GÜNLÜĞÜ: PAPAĞAN YAKUP



Şeyma'nın günlüğünden

Bu gün


Merhaba Çok Sevgili Günlük,
babam dün eve papağan getirdi!

Sapsarı tüyleri var. Çok sempatik, ayrıca da komik. Adını "Yakup" koyduk. Annem bu işten pek memnun görünmüyor; -etrafı tüy yapcak- diye söylenip duruyor.

Amaa bu sabah kendisini kafesin önünde Yakup'la takılırken yakaladım: -"Annecik, de bakiim!" diye fısıldıyordu. Beni görünce pek bir ters baktı, tırstım valla. 

Babam diyor ki; papağanlar çok yaşarmış, 100 yıl falan. 
"Ee, kime miras kalacak, sonra kime miras bırakcaz, bu hayvan bizden sonra kendine nasıl bakcak?" gibi sorular üşüştü hemen aklıma. Babama sorcak oldum, annem: -"Bu evde yaşarsa, inan her şartta yaşar," diye cevap verdi onun yerine gayet gıcık bir tonla.

Bizim oğlanın ise bu konular hiç umurunda değil, o daha pratik: 
-"Konuşuyor mu, bu?" diye sordu.

Babam da dedi ki: 
-"Bu daha küçük, herhalde birkaç aya kalmaz konuşur. Aslında papağanlar geç konuşurmuş, ama bunun cinsi farklı olduğundan çabuk konuşur dedi, satan adam."

1 ay sonra

Çok Sevgili Günlük,
Yakup'tan "tık" yok. Arada bir "gak" diyor o kadar.

1 ay daha sonra

Çok Sevgili Günlük,
en nihayet Yakup bazı sesler çıkarmaya başladı, çok sevinçliyim. 

Henüz konuşmuyor ama olsun, çok komik hayvan. Geçen gün, kapı çaldı, açmaya gittim ki kapının önünde kimse yok. Meğer bizimki kapının zilini taklit etmiş. Kaç gündür dakka başı kapı açıyoruz.

Bu sabah da annem elinde telefon söylenip duruyordu: 
-"Terbiyesizler, arayıp arayıp kapatıyorlar. Sapıklar ne olacak..." diye.

Sonradan anladık ki bizim Yakup, telefonun sesini de taklit etmeye başlamış.

Ciddi ciddi, kapının ve telefonun zil sesini değiştirmeyi düşünüyoruz. Ama onları da taklit etmeye başlarsa ne yaparız bilmem. 

1 Kaç Ay Sonra

Çok Sevgili Günlük,
bizim muhabbet bile konuşmayı bir ayda sökmüştü. Hiç olmasa "cici kuş" falan diyordu. 

Yakup'ta hiç bir numara yok. Ya kapı zili gibi çalıyor, ya telefon zili gibi ötüyor. 

Arada keyfi yerindeyse de bizim alt kattaki komşunun kanaryasını taklit ediyor. Hayır korkuyorum, hayvanı çatlatacak. Bi de elalemin kuşundan mesul olcaz.

1 Kaç Ay Daha Sonra

Çok Sevgili Günlük,
gülmekten yarıldım!

Bu bizim Yakup konuşmuyor ya, Babam onu satan adama gitmiş:
-Hani, demiş bu diğerlerinden daha çabuk konuşur dediydin.

Valla adamla ne konuştular tam bilemiyorum ama  satıcı temin etmiş ki; bazı papağan konuşmaz, bazısı da çok geç konuşurmuş, "Yakup" cinsi olanlarsa daha erken konuşurmuş.

- Ee, zaman yani? diye üsteledi annem. 

Sonuçta babamın gevelemesinden şunu anladım ki; bizim Yakup 10-15 seneye kalmaz konuşacak!

Ay, saatlerdir gülüyorum!

Amanın içeriden bir ses geldi, Yakup mu konuştu yoksa!

sonra ki bölüm: İBRAHİMİN SUÇU NE?



Hiç yorum yok: