3 Haziran 2009 Çarşamba

KONSANTRASYONU GÜÇLENDİRMENİN 15 YOLU


Kadir Tuğtekin Ok


Konsantrasyon; günlük yaşamımızda, dolayısıyla hayatımızda bizi başarıya götüren en önemli faktörlerden biridir ve çoğu insan yaptığı herhangi bir işle ilgili konsantrasyonunu toplayamamaktan şikayetçidir. Ders çalışırken, toplantıdayken, bir işle uğraşırken, araba kullanırken hatta düşünürken bile konsantre olmaya ihtiyacımız vardır yoksa yapılan işten alınacak verim çok düşüktür, başarısızlıkla sonuçlanır.


Konsantre olamamak, herkeste olduğu gibi, benim de hayatımda önemli bir sorun teşkil etmektedir. Bir dergide, konsantrasyon ve onu güçlendirmenin çeşitli yollarıyla ilgili bir makale okumuştum. İşte size okuduğum bu yazıdan yararlanarak, konsantrasyonunuzu nasıl arttırabileceğiniz hakkında birkaç yöntem söyleyeceğim:


1. Yana Yatık “8” Egzersizi: Büyük bir kağıt üzerinde, ya da havada parmaklarınızla veya gözlerinizi kapatıp, hareket ettirerek büyük bir yana yatık “8” işareti çizin. Parmaklarınızı kullanıyorsanız, önce sağ elinizle, sonra sol elinizle, sonra da her iki elinizle aynı anda bu işareti yapın, her seferinde giderek küçülterek bu işareti yapmayı sürdürün.


2. Aynı anda birden fazla iş yapmayın, her iş için bir süre belirleyin.


3. Bir şeyi ilk ya da son kez yapıyormuşsunuz gibi hissedin.


4. “5 tane daha” Yöntemi: Bir işin ortasındayken, sıkılıp vazgeçmek üzereyken uğraştığınız işten 5 tane daha yapın. Örneğin 5 sayfa daha okuyun, 5 soru daha çözün vs. Bu stratejiyi uygulamak, zihnin sıkıntı noktasını aşmasını sağlar.


5. Yazarak zihin karmaşıklığının önüne geçin: Zihninizi meşgul eden diğer şeyleri bir kâğıda yazın. Yanına da, bu sorunla ne zaman ilgileneceğinize dair not düşün. Bu, zihninizin diğer sorunlara dağılmasını önler.


6. Kendinizi ödüllendirin!


7. Projeniz Hakkında Spesifik Olun: Neyi, ne zaman tamamlamak istediğinizden emin olun. Örneğin bir sınava çalışırken, hangi bölümleri ne kadar sürede bitireceğinizi belirleyin.


8. Gereksiz Faaliyetlerden Kaçının: Eğer gereksiz faaliyetlerden kaçınırsanız, soğukkanlı olursunuz, oto-kontrol mekanizmanız güçlenir, konsantrasyonunuz artar.


9. Rahat ve Gürültüden Uzak Bir Ortam Yaratın!


10. Konsantrasyonu Arttıran Besinler Tüketin: Et, balık, tavuk gibi gıdalar demir eksikliğini azaltır. C vitamini önemlidir, limonlu çay ya da taze sıkılmış portakal suyu içebilirsiniz.


11. Kendinize Karşı Nazik Olun: Kendinize zorlayıcı davranmayın, aksi tesir yapar.


12. Kendinize Bir Kontrol Çizelgesi Hazırlayın: İş yaparken, zihninizin dağıldığını her hissedişinizde, bu çizelgeye bir işaret koyun. Düzenli yapıldığı zaman, işaretler azalacaktır.


13. İşinizi Küçük Parçalara Bölün!


14. İnternet ve Kitaplardaki Konsantrasyon Egzersizlerini Uygulayın!


15. İşe Tüm Kalbinizle, İstekle Başlayın: İşin ilginizi çeken bir yanını bulmaya çalışın.


Bu metin ilginizi çektiyse tıklayın.


Hiç yorum yok: